Nedenfor kan du se foto fra diverse ture og andre aktiviteter med Ældresagen, Helsinge. Klik på billederne i rammerne for at se flere billeder.

Hvis du vil se videoer og diasshow fra rejser og andet med Ældresagen, kan du se dem under menupunktet “Foto og video – Videoer” samt “Rejsebeskrivelser”.

Den 29-11-23 var medlemmer fra Ældresagen Helsinge på tur i Tivoli. Jeg deltog ikke selv, men jeg har modtaget nogle billeder fra Helle Weinrich, som I kan se nedenfor. Det ser ud til, at de har haft en god tur i julevejret 🤶🎅🎄☃️

En måned før indflytningen i Roberthaven var der arrangeret Spis sammen arrangement i den store fælles atriumgård. Der blev serveret en varm ret med efterfølgende kaffe og kage. Et rigtigt hyggeligt arrangement med masser af socialt samvær. Derudover var der også rig mulighed for at få et indtryk af Roberthaven og dens indretning, idet repræsentanter fra Roberthaven var til stede, og man kunne besigtige lejlighederne.

Den 31-8-23 var vi på Jazz Cruise i Københavns havn. Vejrmeldingen lød på regn, og det så da også temmelig truende ud. Men heldigvis slap vi med skrækken. En herlig tur, som efterfølgende blev afsluttet på Rungsted kro, hvor vi fik serveret gammeldags oksesteg. Tak til arrangørerne for en god tur 🤗.

Den 15-1-23 holdt Ældresagen/Helsinge Nytårskur i Kulturhuset, hvor vi festede med god mad, god musik og egne medbragte hatte og næser. En dejlig dag med mange glade mennesker. Nedenfor kan du se lidt foto fra dagen, der viser bestyrelsen med medhjælpere, der dækker op til festen, og deltagerne, der nyder deres forarbejde. - B-G band leverede musikken.

Den 15. november 2022 var der "Julen står for døren", hvor vi spiste æbleskiver og drak glögg, medens troubadour og visesanger Peter Ankerfeldt sang sine sange og spillede guitar, samt underholdt med små vitser. En dejlig eftermiddag med social hygge.

Den 29. juni, i dejligt solskinsvejr, kørte Ældre Sagen med 78 glade passagerer til København, mod Holmens Kirke hvor vi skulle stå på båden. Efter en tur rundt i kanalerne, kørte bussen til ”Hansens Gamle Familiehave”, hvor vi fik en overdådig frokost. På hjemvejen drak vi kaffe på Asminderød Kro. Vi sluttede af med at få ”en lille én” i Sørup Havn. - Der er begrænsede billeder, da Bjarne ikke var med til at tage fotos.

Den 17-5-22 var vi på en lille bustur til Sorø med sejltur på Sorø Sø. Bagefter tog vi videre til Parnas Huset, hvor vi spiste en lækker frokost. Derefter blev turen afsluttet med kaffe og æblekage på Kudskehuset. Vi var 60 deltagere på turen, som foregik i en dobbeltdækker bus. Vejret var i top og det sociale samvær blev nydt i fulde drag. Stor tak til arrangørerne for en herlig tur.

Den 30-3-2020 var vi på en tur til restaurant Herthadalen, hvor vi indtog en lækker Påskefrokost (middag). Efter maden blev der serveret kaffe/the og kage samtidigt med at vi blev underholdt af "Den danske Pavarotti". Vi var rigtig mange deltagere, så der måtte 2 busser til at transportere os. - En herlig dag med godt selskab.

I februar 2022 var vi på tur til Egholm museum. Inden museumsbesøget var vi på Herslev bryghus, hvor vi fik en rundvisning efterfulgt af en frokost og øl-prøvesmagning. Efter museumsbesøget tog vi videre til Gerlev kro, hvor vi fik kaffe og lagkage. Det var en rigtig herlig tur. Alle var glade over at vi atter kunne komme på tur efter Corona-restriktionernes ophør, og der var stor gensynsglæde. Stor tak til arrangørerne for turen

Den 8-10-21 var vi på Løvfaldstur til Stevns klint. Vi fik en lækker buffet på traktørstedet Højeruplund. Derefter var der mulighed for at besigtige området Højeruplund med den gamle og den nye kirke samt mindelunden. Derefter gik turen tilbage til Helsinge via restauranten Malerklemmen, hvor vi fik kaffe og æblekage. En dejlig og vellykket tur med dejligt selskab.

Den 20-2-20 var der arrangeret et foredrag med advokat Lise Holten. Lise fortalte om sit arbejde som forsvarer for kriminelle og også som bistandsadvokat for de forurettede. Hun ser begge sider af en kriminel handling, og føler, at hun på begge sider kan gøre en forskel. Lise fortalte om sin dagligdag og om nogle af sine sager. - Det var et levende og meget interessant foredrag, hvor vi fik et rigtigt godt indblik i hendes hverdag. Et fint arrangement, som fortjener stor ros.

Lidt foto fra dette års nytårsfest med BG-Band’s 4 mands orkester. En herlig eftermiddag med god musik, lidt god mad, en svingom og samvær med en hel masse dejlige pensionister.

Sidst i november havde Ældresagen, Helsinge arrangeret julehyggedag i Noellers launch. Der blev serveret gløgg og æbleskiver, og der blev sunget julesange. Derudover var der arrangeret en lille historieleg, hvor medlemmerne optrådte. Alt sammen meget hyggeligt og sjovt. Vi havde en dejlig eftermiddag i godt selskab. I videoen nedenfor kan du se lidt video fra arrangementet. Jeg beklager, at billederne desværre blev lidt dårlige.

I oktober 2019 var der arrangeret foredrag om ”Emma Gads takt og tone 100 år” v. Allan Høier. Det blev præsenteret som en cabaret forestilling, som lærte os bogen og mennesket bag at kende - på en humoristisk, musikalsk og litterært-underholdende måde. En dejlig oplevelse med god underholdning. I videosamlingen nederst på denne side kan du se lidt videoklip fra arrangementet.

I August 2019 var der arrangeret et foredrag om oprettelse af testamenter. Diverse aspekter omkring testamenter blev gennemgået af cand.jur. Daniel Korfits. Et fint arrangement, hvor der var tilmeldt 75 personer. Desværre var der 15 personer af disse, der ikke mødte op selvom de havde tilmeldt sig. I følge festudvalget betød dette, at man havde mange kager til overs, og at man i fremtiden vil overveje, om man kan fortsætte med at lave disse arrangementer gratis.

I juli 2019 var vi nede og se Nykøbing F. revyen. Vi kørte direkte fra Helsinge til Nykøbing F., hvor vi startede med en lækker frokost efterfulgt af selve revyen. Det var en rigtig god revy. Fint arrangement, som godt kan gentages næste år. Som det ses på billederne var der fuldt hus.

Den 13-1-19 holdt Ældresagen-Helsinge atter Nytårskur for medlemmerne. Som sædvanlig var der god mad, god musik, lækker vin, masser af dejlige glade mennesker og 1 stor lagkager. Det blev til en dejlig eftermiddag.

Den 14-1-18 holdt Ældresagen-Helsinge Nytårskur. God mad, god musik, masser af glade mennesker og 2 store lagkager. Det var en rigtig god fest.

Hyggeeftermiddag med Ældresagen, hvor Johnny Cash’s liv og fortælling blev fremført af Dennis Lydom. Foredraget blev suppleret med fremførelse af essentielle Johnny Cash sange, akkompagneret af eget guitarspil. Det betød ikke blot, at historien blev fortalt fra ende til anden, men også at musikken, der tog udgangspunkt i hele Johnny Cash's karriere, blev spillet. – Der var kaffe og kage i pausen. Og sikken en kage. Rigtig fint arrangement.

Den 7-9-2017 var jeg med Ældresagen, Helsinge på en 1-dages tur til Bornholm. Vi startede fra Helsinge kl. 6.00 og var atter hjemme kl. 21 om aftenen. Så det var en hurtig tur. Der var selvfølgelig ikke tid til de mange vandringer rundt om seværdighederne, men alligevel fik vi set rigtigt meget. Se foto her. Tekst om turen kan ses under billederne.

I 2017-08 var vi Isefjorden rundt med 4 færger, hvor vi bl.a. besøgte Orø. Vi kørte til Sølager, hvor færgen Columbus ventede. Overfarten tog 8 min. Turen gik videre gennem den skønne natur til Hammer Bakke, hvor Østre Færge ventede os. I 1962 åbnede denne som trækfærge. Overfarten tog 7 min., og så var vi på Orø. Her stod guiden på bussen, som viste os rundt på øen. Herefter var der spisning på Den Gode Viking. Efter at have spist, tog vi færgen Orø - overfart 27 min. Vi kørte gennem Hornsherred til Restaurant Anneberg, hvor vi fik kaffe med kage. I Restaurant Anneberg nød vi den smukke udsigt over Isefjorden. Efter kaffen skulle vi med den sidste færge, Rørvig-Hundested.

I juli 2017 var jeg på en sejltur med Ældresagen på Arresø. Efter at have indtaget kaffe, kage og en lille en til halsen gik vi ombord på skibet "Frederikke". Vi fik en rundtur på søen med kig på de enkelte seværdigheder. Vi gik i land ved Arresødal, hvor vi indtog den medbragte mad. Derefter var der tid til en lille tur i skoven før vi atter sejlede tilbage til Ramløse havn. Det var en rigtig hyggelig tur med godt vejr og dejligt selskab.

Den 2-5-17 var jeg på en tur til Samsø med Ældresagen. Det var en rigtig hyggelig tur sammen med mange af de sædvanlige deltagere. Vi havde en Samsø-boer med som guide under køreturen rundt på Samsø. Frokosten blev indtaget på restaurant Dokken.

Med Ældresagen i CPH's lufthavn. Bagefter var vi i Hansens gamle familiehave for at spise frokost. Det var spændende tur og meget interessant at se lufthavnen indefra.

Med Ældresagen på Sejltur fra Frederiksdal med båden Prins Christian fra 1896. Derefter videre til Bakken, hvor vi fik en wienerschnitzel og efterfølgende besøgte Matador komplekset. En hyggelig tur med dejlige mennesker.

I juni 2014 var jeg på en 1-dages tur med Ældresagen til Christania og Den sorte diamant. Ind var der også lige tid til en Kanalrundfart i Københavns havn samt en fin frokost på Kanal-cafeen. En rigtig god tur, hvor vi så rigtig meget. Vi var godt trætte, da vi endelig tog hjem. Nedenfor kan du se billeder med beskrivelse fra turen.

Sofiero, Sverige. Forårstur til Sofiero og Kullen i Sverige med Ældresagen. Atter en rigtig god tur med meget socialt samvær og kig på masser af rododendroner.

2012 - Tur til Nordjylland og Læsø med Ældresagen. En rigtig god tur sammen med min kone, hvor vi fik set mange ting.