Klik på billederne for at se flere billeder!

Der fejres 60 års fødselsdag for en af vores yngre redere, Søren, i Rederiet Landagergård. Vi nød hinandens selskab med et meget veldækket morgenbord.

Årets første julefrokost med Helsinge Pensionistforening blev holdt på Hundested kro. Festligt og fornøjeligt som sædvanligt med godt selskab og rigtig god traditionel mad. Der var over 100 deltagere, så det var et populært arrangement.

Hyggeeftermiddag med Ældresagen, hvor Johnny Cash’s liv og fortælling blev fremført af Dennis Lydom. Foredraget blev suppleret med fremførelse af essentielle Johnny Cash sange, akkompagneret af eget guitarspil. Det betød ikke blot, at historien blev fortalt fra ende til anden, men også at musikken, der tog udgangspunkt i hele Johnny Cash's karriere, blev spillet. – Der var kaffe og kage i pausen. Og sikken en kage. Rigtig fint arrangement.

Så blev barnebarnet Ida 8 år, og det blev naturligvis fejret som sædvanligt med svigerdatterens familie og os.

I oktober 2017 var jeg igen på tur med Helsinge Pensionistforening. Denne gang gik turen til Søfartsmuseet i Helsingør og Nordsjællands fuglepark. En herlig tur med dejlige mennesker. Der blev gået rigtigt meget, hvilket bagefter også kunne mærkes i de gamle ben. Se yderligere tekst under billederne.

Den 20-9-2017 var vi til DM i Hold-speedway i Slangerup. Vi havde været så heldige at få fat i VIP-billetter gennem nogle venner fra Seniorcentret. Det blev til en hyggelig og spændende aften i fint vejr med god mad og drikke. Desværre blev Slangerup kun nr. 3

Den 7-9-2017 var jeg med Ældresagen, Helsinge på en 1-dages tur til Bornholm. Vi startede fra Helsinge kl. 6.00 og var atter hjemme kl. 21 om aftenen. Så det var en hurtig tur. Der var selvfølgelig ikke tid til de mange vandringer rundt om seværdighederne, men alligevel fik vi set rigtigt meget. Se foto her. Tekst om turen kan ses under billederne.

I 2017-08 var vi Isefjorden rundt med 4 færger, hvor vi bl.a. besøgte Orø. Vi kørte til Sølager, hvor færgen Columbus ventede. Overfarten tog 8 min. Turen gik videre gennem den skønne natur til Hammer Bakke, hvor Østre Færge ventede os. I 1962 åbnede denne som trækfærge. Overfarten tog 7 min., og så var vi på Orø. Her stod guiden på bussen, som viste os rundt på øen. Herefter var der spisning på Den Gode Viking. Efter at have spist, tog vi færgen Orø - overfart 27 min. Vi kørte gennem Hornsherred til Restaurant Anneberg, hvor vi fik kaffe med kage. I Restaurant Anneberg nød vi den smukke udsigt over Isefjorden. Efter kaffen skulle vi med den sidste færge, Rørvig-Hundested.

I juli 2017 var jeg på en sejltur med Ældresagen på Arresø. Efter at have indtaget kaffe, kage og en lille en til halsen gik vi ombord på skibet "Frederikke". Vi fik en rundtur på søen med kig på de enkelte seværdigheder. Vi gik i land ved Arresødal, hvor vi indtog den medbragte mad. Derefter var der tid til en lille tur i skoven før vi atter sejlede tilbage til Ramløse havn. Det var en rigtig hyggelig tur med godt vejr og dejligt selskab.

Den 8-6-17 holdt Gribskov Seniorcenter atter grillfest. Jeg fik desværre ikke taget ret mange foto, da jeg var mere optaget af social samvær med de øvrige deltagere. Men hvis du kigger på billederne fra sidste år, vil de nok dække årets fest rimeligt. Mange mennesker var mødt op, og vi havde det rigtigt hyggeligt.

Den 11-6-17 havde Camilla og Michael inviteret til fejring af deres 1 års bryllupsdag. Så vi tilbragte et par hyggelige timer sammen med dem, familien og deres venner. Det bliver spændende, om de vil fejre deres bryllupsdag hvert år :-).

Den 2-5-17 var jeg på en tur til Samsø med Ældresagen. Det var en rigtig hyggelig tur sammen med mange af de sædvanlige deltagere. Vi havde en Samsø-boer med som guide under køreturen rundt på Samsø. Frokosten blev indtaget på restaurant Dokken.

Den 23-5-17 var jeg på en udflugt til Knuthenborg dyrepark med Helsinge Pensionistforening. Det var mange år siden, jeg havde været der. Som sædvanlig var der mange deltagere, hvilket betød, at der skulle 2 busser af sted. Det var også en rigtig herlig tur med frokost i dyreparken og kaffe og stor lagkage på hjemvejen på Udby kro.